07 August 2008

CHAPs Journal No.01..insyallah.

Sekarang aku tengah merangka pelan untuk CHAPs menerbitkan online magazine untuk menyediakan platform bagi mereka yang betul-betul berminat dalam bidang photography ni, jadi dalam online magazine ni aku akan cuba dapatkan beberapa contributors yang betul-betul profesional untuk menilai dan meng"edit"(selection) untuk aku muatkan dalam CHAPs Journal No.01 ni, mungkin dalam bulan depan atau selewat-lewatnya lepas pilihan raya, akan terbit... buat masa ni, CHAPs Journal No.01 akan berformatkan .pdf, free distributions, dan kalau boleh nak buat sebulan sekali.
CHAPs Journal No.01 akan mengandungi (roughly skecth la ni.. tengah bincang dengan core members)
  • Photo-logy- selective pics from our core members/contributors
  • On Assignment-Featured Assignment done by core members/contributors (theme)
  • Featured-Stories/Documentary/Photo folio by core members/contributors (selected by profesional)
  • Fotofolio- Personality on Photography
Setakat ni, itu je lah aku boleh tulis... banyak nak fikir ni. mana tau CHAPs Journal akan setanding dengan Asian Geography of Singapore or Massa of Malaysia...
teringat kata-kata dari Bazuki Mohammad .. "lets show our work, rather than talk our work".. Jadi, kalau setakat kita bercerita kat orang tentang kerja yang tak kita dapat buktikan, baik simpan je cerita tu untuk orang lain..aku harap, CHAPs Journal akan jadi satu platform yang kuat bagi semua...insyallah.
Ok, sekarang ni aku tengah tunggu greenlight dari CHAPs core members untuk aku war-warkan dalam CHAPs Official Blog untuk aku buka submission yang akan dimuatkan dalam CHAPs Journal itu nanti, insyaallah..bersama kita menjayakannya..


3 comments:

queriocity said...

aku doakan usaha murni ini dipermudahkan ALLAH

faisalsaila said...

Salam Bro Ian.. saya baru diperkenalkan dgn blog ni, mcmana nak dptkn magz CHAP? dan camana nak contribute?

Anonymous said...

sangat menarik, terima kasih