02 July 2008


Though this is the hardest decission for my life.. i have to do it... i have to "let go" my passion that i love for my life, photography. This will be my last posting here and anywhere about photography... for me, photography is dead now..if god will, we will meet again.. salam.



Ian Ahmad

*noted to my client's: full refund will given by me in two weeks time, thank you.

This photo i took a year ago, using my Olympus OM10 with 50mm 1.8 lens attach, loading with BnW film...but this film is been missing for a long time, somehow i found it in a box of my belonging inside the car, i took it to my friend for developed it..sadly, the film is not so "well" la, due the heat and cold inside the car - sendri mau ingat la...

6 comments:

Khairil said...

salams,
berhenti melangkah bukan bermakna kalah,
melangakah kebelakang bukan bermakna kecundang,
nafas berlu dijaga, akal fikiran perlu di semak sentiasa,
barulah lebih yakin untuk melakukan gerak seterusnya
wa support lu bro!

Anonymous said...

wishing u all d best bro..
i know u'll be back someday...

~deen~

poji said...

salam anda seorang yang kuat kerana berjaya membuat decision.
semestinya anda yakin dan tekad dengan keputusan anda. terus lah melangkah jgn pandang kebelakang lagi ..tinggal semua kenangan itu .. pass kan ajer TLR seagull tu kat aku ..cam best jer aku ingat nak try ..pastu trip ke lorken memang tak jadik laa...hahah harapan aku nak pi lorken dah tinggal harapan ..seminggu dua lagi kelas pun dah start ..maknanya aku pun kena stop .. stop for a while ..

Farina Ariffa said...

waiting for your comeback.. soon hopefully.. all the best.. may all the force be with u..

Anonymous said...

ler.. apsal ian?? wat happen??

ian ahmad said...

torque: seperti yang kau cakap, berhentii bukan bererti melangkah, dan tak semestinya kita perlu pegang kamera hari-hari nak jadi phtographer yang hebatkan?

deen: terima kasih, aku stop guna kamera je, tapi masih meneruskan minat dengan bahan-bahan ilmiah dari buku-buku rujukan, kena bagi otak makan.

Poji: ya, aku akan terus melangkah, mau add in info kat dalam otak, asyik berjimba dengan kamera sampaikan segala asa kita lupakan

farina: yes, i'll be back but not to soon la...i'm addictive to info now

alliana: kalau hari-hari kita berjalan bawak kamera, amik gambar ikut suka dan suka-suka edit bagai nak gila, lepas tu post kat forum tanpa sebab kecuali nak mintak orang puji gambar kita...aku tak rasa yang kita boleh maju dengan cara tu (alhamdulillah, aku bukan jenis yang camtu), jadi..dah tiba masa untuk aku kemabali ke asalnya, kita bentuk diri kita dengan disiplin dan cuba jadikan setiap klik pada kamera kita, adalah yang terbaik..untuk mencapai tahap tu...aku kenalah ber'puasa' dari amik gambar menggunakan digital, kita kembali ke analog dan aku cuba adaptasikan segala formula dan tips dari mereka yang terdahulu..melalui pembacaan le..