20 February 2008

Menjejak langkahku?

Malam tadi, seperti malam-malam sebelumnya...aku sememang akan membuat beberapa rujukan dan penelitian atas karya-karya jurugambar yang dipamerkan didalam British Journal Photography..aku berharap dapat menghabiskan siri pengembaraan aku yang telah aku rangka sejak enam bulan lepas akan habis sebelum hujung tahun ni..nanti dapatlah aku buat koleksi terbaik untuk tahun 2008 ini.... bulan lepas aku baru je dapat EI8GHT Photojournalism 4th Birthday Edition..dalam tu ramai juga pengkarya-pengkarya agung seperti Alexander Boulard, Trent Parke, James Nachtwey...ramai la..sedang aku khayal membuat telahan siri yang seterusnya... Adam, anak lelaki aku masuk kedalam studio (ala, bilik biasa je... )..menghulur botol susu dan berkata...
"pa..cu,...wat"...menyuruh aku buat susu la tu...
"hurm, dah pukul 2 pagi pun belum tidur lagi ye.." sambil tangan mengambil botol dan terus kedapur buat susu....
err.. 3 sudu, air panas suku, tambah air masak...goncang kasi campur.... test ...ok..siap!...
tatkala sampai kat dalam studio aku lihat Adam begitu asyik melihat gambar-gambar dari pengkarya-pengkarya dimajalah itu...hahahahaha...adakah ini menunjukkan Adam akan mengikut jejak langkah aku..?...ah, biarlah dia memilih jalan kerjayanya sendiri..walaupun minatnya terhadap kamera dah ada sejak dia mendapat kamera yang pertamanya dari Pak Longnya .... Gambar oleh Papa.

1 comment:

Farina Ariffa said...

saya tersentuh.. a very touching moments..